Megérkezett a legerősebb Euro6-os Scania (+KÉPEK)
A Scania volt az első aki Euro6-os motorral szerelt teherautót kínált, a gyártónak mostanra pedig már 15 különböző erőforrásból álló palettája lett. A svédek 100% alternatív üzemanyaggal működő Euro6-os gépet is kínálnak, ez biodízellel vagy gázzal is hajtható. A nagy dobás azonban mindenféleképpen a V8-as csúcsmodell megjelenése.
Nyolchengeres motor eddig is szerepelt a programban, a 16,4 literes blokkból azonban csak a „gyengébb” kiviteleket lehetett megvenni, 520 és 580 LE-s teljesítménnyel.
Most viszont megérkezett a 730 LE-s csúcsverzió, mely brutális, 3500 Nm-es nyomatékkal is rendelkezik. A technikai megoldások már jól ismertek, az Euro6-nak megfelelő kipufogógáz tisztaságot vízhűtéses kipufogógáz-visszavezetéssel, SCR-katalizátorral és részecskeszűrővel érték el. Az átalakításoknak ráadásul kellemes mellékterméke is lett, a maximális nyomatékot ugyanis 1000 és 1400-as főtengelyfordulat között képes leadni a motor, ami 50 ford./perccel több, mint az Euro5-ös kivitel esetében. Az erőátvitelről ugyanúgy egy megerősített, 12 sebességes Opticruise automatizált váltó gondoskodik.
A Scania a csúcsmotor megjelenésével egy időben új biztonságtechnikai kiegészítőt is bevezet, mely nemcsak a nyolc, de a hathengeres teherautókhoz is elérhető. Az AEB (Advanced Emergency Braking) névre keresztelt radar-rendszer vészfékezésre kényszeríti a teherautót, amennyiben úgy ítéli meg, hogy a sofőr nem reagál megfelelően a jármű előtt felmerülő, lehetséges ráfutásos balesetre.
(kamionhirek.hu)