MAN TGX D38 – A hatékonyság teljesítménnyel párosul
Az IAA 2014. haszongépjármű kiállításon az MAN az új TGX D38 topmodellt mutatja be. A zászlóshajó számos új, hatékony funkcióval felruházott, méretre szabott hajtáslánccal rendelkezik, és igényes szállítási feladatokra predesztinált.
Központi része az új fejlesztésű, soros, hathengeres, 15,2 liter hengerűrtartalmú D38 motor. Ez a motor fölényes erőkifejtést jelent, és kibővíti a TGX modellpalettát az 520, 560 és 640 LE* teljesítményű LE-osztályokkal.
Az MAN a TGX D38 esetében is következetesen a teljes üzemeltetési költségeket (TCO) állítja a középpontba, és kombinálja
- az új D3876 motort,
- a továbbfejlesztett, új sebességváltó funkciókkal ellátott MAN TipMatic® 2 kapcsolórendszert és
- az MAN EfficientCruise® GPS vezérlésű tempomatot
egy rendkívüli teljesítőképességű teljes csomagba.
Az MAN a TGX D38 modellt ideális tehergépjárműnek tervezte a távolsági nehéz-teher-forgalomban való használathoz, és megfelelő alapjárműveket kínál. A maximális 2500 Nm (520 LE), 2700 Nm (560 LE) és 3000 Nm (640 LE*) forgatónyomatékok minden sebességfokozatban rendelkezésre állnak. A gyakran nagy vontatott össztömegeket elérő vevők számára a TGX D38 a fölényes szállítási teljesítményből és költséghatékonyságból álló elbűvölő kombinációt nyújtja. A járművel szemben maximális topográfiai igényeket támasztó útszakaszokon a TGX D38 kitartó erőtartalékokkal és vonóerővel rendelkezik az emelkedők legyőzéséhez. Ezzel nehéz útvonalakon is nagy szállítási sebességek érhetők el. A tartós fékrendszer rendkívül nagy teljesítménye lehetővé teszi a nagyobb átlagsebességgel való haladást lejtőkön is.
(truck.man.hu)