MAN rönkszállító kamionok premierje az Elmia Wood új kiállítási területén

man_erdeszeti_kamionA MAN német kamiongyártó vállalat egyre fontosabb piacnak tekinti az európai erdészeti szektort. Ez az oka annak, hogy a cég jelen lesz a világ vezető erdészeti szakkiállításán, a 2017-es Elmia Wood-on, azon belül is a „Rakomány és Szállítás” bemutatóterületen.

„A fókusz a faanyag-szállítók gazdaságosabb működésén van” – magyarázta John-David Schnackenberg, a MAN erdészeti részlegének a vezetője.

Innovációk a bemutatón

Habár, ez az első alkalom, hogy a MAN részt vesz a kiállításon, a márka nem ismeretlen a Skandináv térségben, míg Németországban ezek a kamionok megszokottak az utakon. A vállalat most úgy döntött, hogy nagyobb hangsúlyt fektet erre a szegmensre.

„A bemutatónk középpontjában a továbbfejlesztett hajtáslánc áll majd” – nyilatkozta Schnackenberg. „Az egyik bemutatott termékünk egy olyan motor lesz, amely a legújabb, Euro 6 C környezetvédelmi követelményeknek is megfelel.”

A MAN három vagy négy járművet fog kiállítani az Elmia Wood rendezvényen. A standon a darukat gyártó Epsilon is jelen lesz. Három modellt láthatunk majd: a TGS és a TGX nehéz tehergépjárműveket, valamint az új családtagként bemutatkozó TGE kishaszon járművet. A TGE a 2017-es év legjobb kishaszon járművének választott Volkswagen Crafter alapjaira épül, de kivitelezésben professzionálisabb.

GPS vezérelt erőátvitel és továbbfejlesztett motorok

A MAN két továbbfejlesztett motort mutat be Svédországban. Ez a D26-os, valamint a D38-as, amely 15 literes, 6 hengeres, 640 lóerővel és 3000 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. A fejlesztés mindkét típusnál további 20 lóerőt eredményezett.

A kamionok manuális, vagy MAN TipMatic TX automatikus erőátviteli rendszerrel rendelkeznek. A tervezés célja a szállítójármű költségeinek csökkentése, és a munkakörnyezet javítása. A fejlesztések egyike a GPS-vezérelt erőátviteli rendszer.

Schnackenberg a rendszerből eredő haszon példájaként állítja: „a kamionok előre tudják, hogy lejtő következik, és a megfelelő fokozatba kapcsolnak az optimális motorfordulatszám érdekében”.

Első, hátsó vagy összkerékhajtás

Az Elmia Wood szakkiállításon a MAN egy HydroDrive rendszerrel és irányítható futómű tengellyel szerelt háromtengelyes kamiont is be fog mutatni. A HydroDrive rendszert a MAN 10 éve mutatta be, a technológiát az utóbbi időben más gyártók is követték. A hidrosztatikus első kerék hajtást 28 km/h-ig alapbeállításként is lehet választani. Normális esetben a hajtás egy tengelyre korlátozódik, ami optimális üzemanyag-fogyasztást eredményez, de ha a helyzet megköveteli, akkor az első kerék hajtás és a hátsó kerék kormányzás is bevethető. A másik innováció, hogy a HydroDrive rendszer automatikus erőátviteli rendszerrel kombinálva is elérhető.

man_erdeszeti_kamion

Új kiállítási terület

A 2017. június 7. és 10. között zajló Elmia Wood szakkiállítás a „Rakomány és Szállítás” elnevezésű kiállítási terület premierje is lesz egyben. Az új stand az erdészeti utak kialakítására és fenntartására, az erdészeti nyersanyagok szállítására és a faanyagok fatelepeken történő kezelésére fog fókuszálni.

A MAN azzal a céllal mutatja be az újdonságait, hogy növelje részesedését az erdészeti iparágban használatos kamionpiacon a Skandináv régióban, Németországban, Franciaországban, a kelet-európai országokban és Oroszországban. Az üzenet mindenhol azonos: hatékonyabb járművekkel nagyobb költségmegtakarítás a szállítás során.

angol-magyar_forditoFordította:
Kocsi István, angol szakfordító
www.kocsiistvan.webs.com
kocsiistvan@freemail.hu

Forrás: https://www.elmia.se/en/for-press/newsroom/#/pressreleases/premiere-for-mans-logging-trucks-at-elmia-woods-new-exhibition-area-17053644

(Erdő-Mező Online – www.erdo-mezo.hu)

erdomezolike

Hozzászólások

hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?