A jármű alapja a Mercedes Arocs, de komoly átalakításokon esett át a modell, mire elkészült a végeredmény. Az alváz egy négytengelyes, összkerékhajtású hajtásláncot rejt, a tengelyek közül az első és az utolsó kormányozható is. A Biber Power Truck Turox névre keresztelt kocsi komoly terepjáró képességekkel rendelkezik, akár 60%-os emelkedőn is képes felkapatni és 30%-os lejtőn sem borul az oldalára. Köszönhetően többek között az 1,25 méter magas terepgumijának is.
[caption id="attachment_24816" align="aligncenter" width="600"] Fotó: Erdő-Mező Online - Gribek Dániel[/caption]
A kocsi méreteit direkt úgy szabták – 9,1 méter hosszú, 2,55 méter széles és 4 méter magas, hogy Európa egy országában sem kell külön engedély a közúti használatára. Sőt, mivel a 32 tonna megengedett össztömegű teherautó képes 80 lm/h-s sebességre, így még az autópályákra is felhajthat.
A motorja a legnagyobb, 15,6 literes, Euro6-os Mercedes erőforrás, az OM473-as kódjelű blokk 625 LE-s teljesítményre képes, míg maximális forgatónyomatéka 3000 Nm. A motor és a váltó közé egy külön nyomatékváltót szereltek, ez a faaprítót és a 10,4 méter magas Palfinger rakodódarut is képes meghajtani teljesítményveszteség nélkül.
A vezetőfülke is jelentősen módosult, a kabin jobb oldalát és a hátfalát panorámaüvegre cserélték, a jobb oldalon pedig a rakodáshoz szükséges munkaterületet alakították ki. A joystickos kezelői állásból ráadásul a gázt és a fékeket is kezelni lehet, így akár innen is vezethető a teherautó, természetesen csak minimális sebességgel.
(kamionhirek.hu)