Magyarországon is bemutatkozott az új Ford Ranger terepjáró (+KÉPEK)

A Ford új, intelligens pick-upja, a Ford Ranger tavaly a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az európai közönség előtt. Itthon idén tavasztól ismerhetjük meg a modell merész, új dizájnját, élvonalbeli technológiáját és még alacsonyabb üzemanyag-fogyasztását.
Magyarországon is bemutatkozott az új Ford Ranger terepjáró (+KÉPEK)
A Ford Magyarország jóvoltából az új Ford Ranger terepjárót az Erdő-Mező szerkesztősége is kipróbálhatta a legváltozatosabb terepviszonyok között. Tapasztalatainkról, élményeinkről hamarosan beszámolunk! „Az új Wildtrak felszereltség megjelenésével a Ford Ranger a négykerék hajtás, az egyedi megjelenés és a SYNC 2 rendszerhez hasonló prémium megoldások, valamint a Pick-up kategóriában is egyedülálló terep-, és teherszállító tulajdonságok verhetetlen kombinációját kínálja a vásárlók számára” - nyilatkozta Papp Zoltán, a Ford Magyarország haszongépjármű igazgatója. „Tovább csökkent az üzemanyag-fogyasztás, még jobb lett vontató- és szállítókapacitás. Mindezek mellett a kategóriaelső gázlómélységével a Ranger bármilyen kihívásra készen áll”. Wildtrak – a legrangerebb Ranger A Ranger Wildtrak egyértelműen jelzi státuszát a modellcsaládon belül: az új, trapéz alakú hűtőrács egyedi, sötétszürke metálfényezése és a különleges első légbeömlők merész, sportos külsőt kölcsönöznek az autónak. A jellegzetes fényezés a külső tükörházakon, a kilincseken, az oldalsó szellőzőnyílásokon, a plató-rögzítő sínjein és a hátsó lámpatesten is megjelenik. [caption id="attachment_30405" align="aligncenter" width="600"]ford_ranger_pdf NAGYÍTÁSHOZ KATTINTSON A KÉPRE![/caption]   Az új Wildtrak további exkluzív dizájn-megoldásai közé tartoznak a szögletes ködfényszórók, a csiszolt felületű 18 colos könnyűfém keréktárcsák és a látványos Wildtrak mintázat – s mindez együtt világosan tükrözi az autó merész és kalandra termett jellegét. Még a Wildtrak jellegzetes színválasztása is azt szolgálja, hogy a modell látványosan kitűnjön a tömegből: az új Pride Orange metálfényezés szinte vonzza a tekinteteket. A narancssárga árnyalat az utastérben is megjelenik, sportos és modern atmoszférát teremtve a kabinban. A két első ajtó között végigívelő erőteljes, vízszintes sáv hatásosan hangsúlyozza ki a kabin szélességét, magában foglalva a műszeregységet és a két színes, digitális kijelzőt, valamint a 8 colos érintőképernyőt. A lágy tapintású anyaggal burkolt műszerfal narancsszínű öltései prémium stílussal ruházzák fel a vezetőállást, és a hatást tovább erősíti a légbefúvó nyílások különleges, sötét krómozású kerete. [caption id="attachment_30453" align="aligncenter" width="601"]Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online[/caption] Az új Wildtrak változat üléskialakítását nemcsak a nyolc irányban motorosan állítható vezetőülés teszi egyedivé, hanem az ülések látványos mintázata és narancssárga varrása is; ez a megoldás egyszerre sugall keménységét, tartósságot és sportosságot. Továbbfejlesztett dízel hajtásláncok, csekély üzemanyag-fogyasztás Az új Ranger motorkínálata rendkívül takarékos: az üzemanyag-fogyasztást akár 17 százalékkal csökkenti az Auto-Start-Stop rendszer, az új végáttétel, valamint az Elektromos Szervokormány alkalmazása. Az új Rangerhez a Ford legújabb 2,2 literes TDCi blokkjának 130 és 160 lóerős változata is megrendelhető (ezek a motorok erősebbek, mint a kifutó modell 125 és 150 lóerős erőforrásai), és a kínálatban az öthengeres, 200 lóerős, 3,2 literes TDCi egység is elérhető. A vásárlók választhatnak a hatfokozatú manuális és automata sebességváltók, valamint a két- és négykerék hajtás között. A Wildtrak modellváltozathoz alapáron jár a négykerék hajtás. [caption id="attachment_30449" align="aligncenter" width="600"]Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online[/caption] Az új Ranger-család minden tagja jelentősen kevesebbet fogyaszt: a 160 lóerős változat üzemanyag-fogyasztása mindössze 6,5 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig csupán 171 g/km, ami jelentős előrelépés a kifutó modell 7,8 l/100 km, illetve 206 g/km értékeihez képest. A Ford Ranger még mindig kategóriája legsokoldalúbb haszongépjárműve: kategóriaelső gázlómélysége az akár 800 mm magas vízen is gond nélkül átgázol, hasmagassága 230 mm, így ez az autó még a legkeményebb terepeket is könnyedén legyűri. 28 fokos első és 25 fokos hátsó terepszögének köszönhetően az új Ranger vezetői a meredek terepakadályokat is magabiztosan győzhetik le. A 4x4-es modellek robusztus, elektronikus vezérlésű osztóművét az autós menet közben, a középkonzolon elhelyezett gomb segítségével kapcsolhatja át kétkerék hajtásról négykerék hajtásra. Ha nagyobb forgatónyomatékra vagy erősebb motorfék-hatásra van szükség, a vezető a terepfokozatot is kiválaszthatja, az igazán nehéz terepviszonyok között pedig az elektronikusan zárható hátsó differenciálmű biztosít extra tapadást. A Ranger remek off-road tulajdonságaihoz 3500 kilogrammig terjedő vontató képesség és kiemelkedő 1100kg-os hasznos teherbírás társul. [caption id="attachment_30451" align="aligncenter" width="600"]Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online Fotó: Gribek Dániel - Erdő-Mező Online[/caption] Fejlett csatlakozási és vezetősegítő technológiák Az új Ranger kínálatában több élvonalbeli technológia is szerepel, többek közöt a Ford hangvezérlésű SYNC 2 csatlakozási rendszere, amelynek 8 colos, színkódokkal kiegészített érintőképernyője megkönnyíti a menü kezelését. Az autózást számos vezetősegítő technológia teszi kényelmesebbé és biztonságosabbá, köztük a Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és a Sávtartó Asszisztens, az Akadályfelismerő rendszerrel kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika, az első-hátsó Parkolóasszisztens, a Tolatókamera, valamint az oldaldőlés-mérsékléssel és utánfutó stabilizáló rendszerrel kiegészített Elektronikus Stabilitásprogram. [caption id="attachment_30452" align="aligncenter" width="600"]Fotó: Rákóczi Ágnes - Erdő-Mező Online Fotó: Rákóczi Ágnes - Erdő-Mező Online[/caption] További intelligens technológiák: • Hegymeneti Elindulássegítő, ami előre- és hátramenetben egyaránt magabiztos elindulást garantál a meredek emelkedőkön • Lejtmeneti Szabályozás, ami a kipörgés-gátló segítségével biztosítja, hogy a jármű egyenletes sebességgel ereszkedjen le a meredek lejtőn • Adaptív Terhelésszabályozás, ami a rakomány tömegének megfelelően módosítja az Elektronikus Stabilitásvezérlés beállításait • Vészfék-asszisztens, ami kiegészítő féknyomást ad, ha azt érzékeli, hogy a vezető vészhelyzetben hirtelen a fékpedálra lép A legbiztonságosabb pick-up Az új Ford Ranger Double Cab a 2012-es bravúrt megismételve újra ötcsillagos eredményt ért el az Euro NCAP vizsgálatán, így továbbra is ez a szegmens egyetlen járműve, amely maximális értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezettől. [caption id="attachment_30454" align="aligncenter" width="600"]Fotó: Rákóczi Ágnes - Erdő-Mező Online Fotó: Rákóczi Ágnes - Erdő-Mező Online[/caption] „Az új Rangerre beérkező megrendelések már most is túlszárnyalják várakozásainkat; a vásárlók különösen a zászlóshajónak számító Wildtrak változat iránt érdeklődnek, amelynek személyautós exkluzív külső-belső dizájnja és kategóriaelső terep- és teherbíró képessége, és lenyűgöző biztonsági jellemzői rendkívül népszerűnek bizonyultak.” – avat be Papp Zoltán. Az év első négy hónapjában a Ranger iránti érdeklődés az új modellnek köszönhetően tovább erősödött, április végén 350 darabbal a Ford továbbra is vezeti a pick-up kategóriát. Erdő-Mező képgaléria a Ford Ranger tesztvezetésről >>> (Ford Magyarország - Fotó: Rákóczi Ágnes, Gribek Dániel - Erdő-Mező Online) erdomezolike