Nissan pickup-újdonságok: Renault dízel, független hátsó híd
Európában a Renault-féle 2,3 literes biturbó dízelt kapja majd az NP300 Navara, és független hátsó felfüggesztéssel is választható lesz.
Korábban már hírt adtak a thaiföldi Nissan NP300 Navara pickupról, most pedig újabb információk vannak a típusról. Például az, hogy a 2,5 literes turbódízel (YD25) csak a gyengébb minőségű gázolajat forgalmazó országokban lesz elérhető, mifelénk a Renault Master/Opel Movano típusokban újabban használt, 2,3 literes biturbó négyhengeres kerül majd a motortérbe (YS23).
[caption id="attachment_11697" align="aligncenter" width="380"]
Hátsó övek híján a nyújtott fülke csak kétszemélyes[/caption]
Ennek ugyanúgy 190 LE/450 Nm a csúcsteljesítménye, mint a 2,5 literes négyhengeresnek, de itt a maximális nyomatékot nem egy fordulaton (2000/perc) tudja, hanem egy fordulatszám-tartományban (1500-2500/perc). A szabványos fogyasztást 19 százalékkal mondják alacsonyabbnak az előző Navaránál. Alapáron hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót párosítanak a motorhoz, felár ellenében a Nissan 7 fokozatú automatikus váltója is választható lesz.
A másik nagy újdonság, hogy a csavarrugós, független hátsó felfüggesztés immár nem csak a zárt (korábban Pathfinder néven forgalmazták) karosszériához érhető el, hanem a platós haszonjárműhöz is. De csak azokon a piacokon, ahol ezt az adójogszabályok lehetővé teszik; több nagy ázsiai pickup-piacon a független hátsó felfüggesztés miatt személyautóként adóznak a platós haszonjárművek is, egyébként marad a laprugós merev híd. Teljesen LED-es fényszórók is választhatóak lesznek egyes piacokon, várhatóan az európai Nissan NP300 Navaránál is megkapja ezt. Utóbbinak a sorozatgyártása valamikor a jövő év folyamán indul majd meg Barcelonában.
(automotor.hu)