Melyik a legnépszerűbb pickup Magyarországon? Dobogón a Toyota Hilux, a Ford Ranger és az Isuzu D-Max

A pickup szegmens, jóllehet a terep- és útviszonyok nem feltétlenül indokolnák, évek óta töretlen népszerűségnek örvend hazánkban, ami részben a kedvező adózási feltételekre, részben pedig a modellek praktikus voltára vezethető vissza.
Melyik a legnépszerűbb pickup Magyarországon? Dobogón a Toyota Hilux, a Ford Ranger és az Isuzu D-Max
Amellett ugyanis, hogy a helyüket a legkeményebb terepen is megálló, rendkívüli rakodó és vonókapacitással, teherbírással rendelkező erőgépek, a mai pickupok jellemzően a legmodernebb aktív biztonsági rendszerekkel és kényelmi funkciókkal felszerelve egészen személyautós vezetési élményt kínálnak, és már-már reprezentációs célra is megállják a helyüket. Van néhány márka, amely az elmúlt évtizedekben nevet szerzett magának a szegmensben, idehaza és nemzetközi szinten egyaránt, de vajon melyik a legnépszerűbb pickup ma Magyarországon? terepjaro_toyota_hilux A világ számos országában, így sok afrikai, dél-amerikai, délkelet-ázsiai országban, vagy épp Ausztráliában a pickupok jelentette terepképességek az út- és terepviszonyok miatt a mindennapi használat alapfeltételei, olykor túlzás nélkül élet és halál kérdése is lehetnek, sokszor az alapvető, települések közötti közlekedés is elképzelhetetlen lenne nélkülük. terepjaro_ford_ranger Magyarországon szerencsére nem ez a helyzet, ám itt is megvannak azok a területek, legyen szó az energetikai szolgáltatókról, az agráriumban tevékenykedő vállalatokról, vadásztársaságokról, erdészetekről, vagy épp az építőiparról, ahol a pickupok a munkavégzés alapvető eszközeinek számítanak. terepjaro_isuzu Míg korábban a kritikus hangok hajlamosak voltak divatjárműként tekinteni rájuk, a számok azért mást mutatnak (idén az első 11 hónap magyarországi újautó-értékesítés 3,4%-át tették ki a pickupok, szemben a valóban divatjárműnek számító SUV-k 28,4%-ával), bár tény, hogy részesedésük a teljes piacból hazánkban érezhetően magasabb, mint Európában. Elég, ha a világ számos országában a pickup szinonimájaként emlegetett Toyota Hiluxot vizsgáljuk: míg Európában az idei év első 11 hónapjában eladott 37 672 Hilux a márka európai értékesítéseinek 4,3%-át teszi ki, addig az ugyanezen időszakban Magyarországon értékesített 1076 Hilux a Toyota hazai eladásainak 12,2%-át jelenti, azaz csaknem háromszor akkora a szegmens súlya Magyarországon, mint Európában. No, de melyik Magyarország legnépszerűbb pickupja? terepjaro_tabl_1 A kérdés nem olyan egyszerű, mint első pillantásra gondolnánk. Ha a hazai regisztrációs adatokat nézzük, azt látjuk, hogy a top 3 pickup esetében a sorrend a következő: Ford Ranger (1526 darab), Toyota Hilux (1076 darab) és Isuzu D-Max (431 darab). Ha azonban az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pickupokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab). Látható, hogy a Ranger esetén megdöbbentően magas, 42%-os a re-export arány, hasonló csak az ötödik helyen álló Nissan Navara (36,4%) és a hetedik Fiat Fullback (22,3%) esetén látható. terepjaro_tabl_2 Mindennek köszönhetően a teljes pickup szegmens esetében 21%-os a re-export arány, azaz a hazánkban január és november között regisztrált 4149 pickupból csupán 3288 darab maradt Magyarországon. A teljes magyarországi személyautó és haszongépjármű piac esetében egyébiránt 14% a re-export aránya, azaz a pickup szegmens e tekintetben valamelyest felülreprezentált. Tehát Magyarországon is a világ elsőszámú pickupja, az egyébiránt jövőre 50 éves legenda, a Toyota Hilux a legnépszerűbb választás, ami a hazai pickup értékesítések 31,5%-át jegyzi. (autoblog.hu) erdomezolike