Közjóléti létesítmények támogatása - hatósági bizonyítvány kiadása
Tájékoztatjuk a tisztelt gazdálkodókat, hogy a 66/2013. (VII. 29.) VM rendelet alapján benyújtandó kifizetési kérelmek kötelező melléklete a közjóléti nyilvántartásba vételről szóló hatósági bizonyítvány.
A használatba vétel bejelentése után az erdészeti hatóság az Evt. Vhr. 20/A. § alapján nyilvántartásba veszi a megvalósult közjóléti létesítményeket, közjóléti berendezéseket. Az erdőgazdálkodó vagy a közjóléti kezelő kérelmére a hatóság a nyilvántartásba vételről hatósági bizonyítványt állít ki.
Annak érdekében, hogy a támogatott közjóléti létesítmények esetében a kifizetési kérelmet időben be lehessen nyújtani – amelynek kötelező melléklete az erdészeti hatóság által kiadott hatósági bizonyítvány! -, az építési engedély-köteles közjóléti berendezést (erdei kilátó, 5m-nél magasabb védőház) tartalmazó közjóléti létesítmény használatbavételi bejelentőjéhez elégséges az építési hatóság nem jogerős használatbavételi engedélyének VAGY a használatbavételi engedély iránti kérelem benyújtásának igazolását benyújtani. Ebben az esetben a közjóléti nyilvántartásban és a hatósági bizonyítványban szerepelni fog az építési engedély-köteles közjóléti berendezésre vonatkozó „a … típusú építési engedély-köteles közjóléti berendezés nem használható” jelölés, amely a közjóléti nyilvántartásban mindaddig szerepelni fog, ameddig a közjóléti kezelő nem pótolja az építési hatóság jogerős használatbavételi engedélyét. Ennek pótlása 2015. szeptember 30-ig lehetséges.
Figyelem: Az erdészeti hatóság által kiadott hatósági bizonyítvány nem pótolja a szükséges további hatósági engedélyek beszerzését! Amennyiben az építési hatóság jogerős használatbavételi engedélyének másolata az MVH felé 2015. szeptember 30-ig nem kerül benyújtásra, úgy a támogatás nem lesz kifizethető [támogatási rendelet 8. § (4a) bekezdés]!
További információ elérhető a kapcsolódó útmutatóban NÉBIH honlapján.
(NÉBIH)