Kis méret, meglepő teljesítmény - Alstor forwarder az innoLignum kiállításon (+KÉPEK)

Hazánkban eddig csak egy Alstor forwarder dolgozik, de az érdeklődés már élénk iránta. A Pilisi Parkerdő Zrt. területén működő erdészeti gép az innoLignum Sopron erdészeti és faipari kiállításon várta a látogatókat a Timberwald Kft. standján.
Kis méret, meglepő teljesítmény - Alstor forwarder az innoLignum kiállításon (+KÉPEK)
MINDEN EGY HELYEN AZ INNOLIGNUM KIÁLLÍTÁSRÓL >>> A gép forgalmazója, Schandl Béla korábban kerületvezető erdészként dolgozott a Pilisi Parkerdő Zrt. –nél, a magánszektorba 2003-ban került át. Évekig üzemeltetett kötélpályát, és az állami erdőgazdaság John Deere 1410-es forwarderével is dolgozott. Ez adta az ötletet ahhoz, hogy az Alstor gépeivel kezdjen foglalkozni, ugyanis „egyre jobban kikristályosodott, hogy szükség lenne egy kisebb kategóriás gépre is”. Az Alstor gépeket Svédországban gyártják egy kis családi üzemben. „Lehet látni a gép nagyságából is, hogy 5-6 fő állítja össze” – mondta el a szakember. alstor3 Az Alstor forwarderek 12, 15 és 18 millió forintba kerülnek. A legolcsóbb változat a benzines kivitel, a középső a dízeles kabin nélkül, míg a legdrágább a kabinos, dízeles változat. Schandl Béla az innoLingum Sopron rendezvényen elárulta,  hogy Magyarországon a dízel motort részesítik előnyben. Hazánkban még csak egy ilyen gép működik, méghozzá a Pilisi Parkerdő Zrt.-nél. „2012 végén érkezett meg hazánkba, és január 15-én kezdtem vele dolgozni, tehát nem csak forgalmazom, de üzemeltetem is ezt az Alstor forwardert. Növedékfokozó, törzskiválasztó gyérítéseket is végeztünk már vele” – mondta el az Erdő-Mező Online kérdésére Schandl Béla. innolignum7 A Pilisi Parkerdő Zrt. dolgozói és maga a forgalmazó is kifejezetten meg van elégedve a géppel, bár sokak számára a mérete elsőre megmosolyogtató. „Az innoLignumon is az a tapasztalata, hogy nagyon sokan lesajnálóan nyilatkoznak erről a kis gépről. Nemrég valaki negatív értelemben megjegyezte, hogy „ááá, ez csak rőzsét rakni jó”. Erre megkérdeztem, hogy szerinte mennyit visz ki egy műszak alatt. Amikor elmondtam, hogy a teljesítménye 24 és 30 köbméter között van, ráadásul 10 liter gázolajjal, akkor már elismerően bólogatott”. alstor2 A gép valóban fontos termék lehet a magyar piacon, hiszen kisebb területen kiválóan alkalmazható. Ahol luxus lenne egy nagyméretű forwarder, oda jóval kisebb áron be lehet szerezni egy Alstor erdészeti gépet. „Érdeklődnek a magánerdősök is, de erdészeti géptámogatáshoz kötik a vásárlást. Ha arra lesz majd lehetőség, akkor vásárolni is fognak Alstor forwardert” – tudtuk meg a Timberwald Kft. vezetőjétől az innoLignumon. alstor4 Műszaki adatok: ALSTOR 810 forwarder: Motor: Benzin Hengerek száma: 2 Teljesítmény: 16 vagy 18 Önsúly: 1490 Maximális terhelés: 2000 Meghajtás: Variátor meghajtás 4 sebesség előre, 1 hátra Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás Fék: Mechanikus, opció hidraulikus Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas Sebesség: 0-25 km/h Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru Hosszúság: 4,87/5,27/5,67 Szélesség: 1,49 ALSTOR 821 forwarder: Motor: Benzin/Dízel Hengerek száma: 2/3 Teljesítmény: 18/ kb. 20 Önsúly: 1650 Maximális terhelés: 2500 Meghajtás: Variátor meghajtás 3 sebesség előre, 1 hátra. Erősített konstrukció a törzscsuklónál a boggieknál és a rakfelületnél Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás Fék: hydraulikus nyolc kerékfék plusz mechanikus kézifék Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas Sebesség: 0-25 km/h Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru Hosszúság: 4,97/5,37/5,77 Szélesség: 1,55 ALSTOR 831 forwarder: Motor: Benzin/Dízel Hengerek száma: 2/3 Teljesítmény: 18/20 Önsúly: 1800 Maximális terhelés: 2500 Meghajtás: Variátor meghajtás 3 sebesség előre, 1 hátra. Erősített konstrukció a törzscsuklónál a boggieknál és a rakfelületnél Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás Fék: hydraulikus nyolc kerékfék plusz mechanikus kézifék Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas Sebesség: 0-25 km/h Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru Hosszúság: 4,97/5,37/5,77 Szélesség: 1,55 innolignum8 Nézze meg fotógalériánkat az innoLignum Sopron rendezvényről >>> innoLignum Sopron 2013 videós tudósítás: (Gribek Dániel - Erdő-Mező Online - www.erdo-mezo.hu) erdomezolike