2025. október 28. kedd,
Simon napja
Simon napja
Az Alstor forwarderek 12, 15 és 18 millió forintba kerülnek. A legolcsóbb változat a benzines kivitel, a középső a dízeles kabin nélkül, míg a legdrágább a kabinos, dízeles változat. Schandl Béla az innoLingum Sopron rendezvényen elárulta, hogy Magyarországon a dízel motort részesítik előnyben.
Hazánkban még csak egy ilyen gép működik, méghozzá a Pilisi Parkerdő Zrt.-nél. „2012 végén érkezett meg hazánkba, és január 15-én kezdtem vele dolgozni, tehát nem csak forgalmazom, de üzemeltetem is ezt az Alstor forwardert. Növedékfokozó, törzskiválasztó gyérítéseket is végeztünk már vele” – mondta el az Erdő-Mező Online kérdésére Schandl Béla.
A Pilisi Parkerdő Zrt. dolgozói és maga a forgalmazó is kifejezetten meg van elégedve a géppel, bár sokak számára a mérete elsőre megmosolyogtató. „Az innoLignumon is az a tapasztalata, hogy nagyon sokan lesajnálóan nyilatkoznak erről a kis gépről. Nemrég valaki negatív értelemben megjegyezte, hogy „ááá, ez csak rőzsét rakni jó”. Erre megkérdeztem, hogy szerinte mennyit visz ki egy műszak alatt. Amikor elmondtam, hogy a teljesítménye 24 és 30 köbméter között van, ráadásul 10 liter gázolajjal, akkor már elismerően bólogatott”.
A gép valóban fontos termék lehet a magyar piacon, hiszen kisebb területen kiválóan alkalmazható. Ahol luxus lenne egy nagyméretű forwarder, oda jóval kisebb áron be lehet szerezni egy Alstor erdészeti gépet. „Érdeklődnek a magánerdősök is, de erdészeti géptámogatáshoz kötik a vásárlást. Ha arra lesz majd lehetőség, akkor vásárolni is fognak Alstor forwardert” – tudtuk meg a Timberwald Kft. vezetőjétől az innoLignumon.
Műszaki adatok:
ALSTOR 810 forwarder:
Motor: Benzin
Hengerek száma: 2
Teljesítmény: 16 vagy 18
Önsúly: 1490
Maximális terhelés: 2000
Meghajtás: Variátor meghajtás 4 sebesség előre, 1 hátra
Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás
Fék: Mechanikus, opció hidraulikus
Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is
Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas
Sebesség: 0-25 km/h
Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru
Hosszúság: 4,87/5,27/5,67
Szélesség: 1,49
ALSTOR 821 forwarder:
Motor: Benzin/Dízel
Hengerek száma: 2/3
Teljesítmény: 18/ kb. 20
Önsúly: 1650
Maximális terhelés: 2500
Meghajtás: Variátor meghajtás 3 sebesség előre, 1 hátra. Erősített konstrukció a törzscsuklónál a boggieknál és a rakfelületnél
Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás
Fék: hydraulikus nyolc kerékfék plusz mechanikus kézifék
Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is
Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas
Sebesség: 0-25 km/h
Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru
Hosszúság: 4,97/5,37/5,77
Szélesség: 1,55
ALSTOR 831 forwarder:
Motor: Benzin/Dízel
Hengerek száma: 2/3
Teljesítmény: 18/20
Önsúly: 1800
Maximális terhelés: 2500
Meghajtás: Variátor meghajtás 3 sebesség előre, 1 hátra. Erősített konstrukció a törzscsuklónál a boggieknál és a rakfelületnél
Hajtáskép: Állandó nyolckerék hajtás
Fék: hydraulikus nyolc kerékfék plusz mechanikus kézifék
Kormányzás: Hydraulikus törzskormányzás, opcióban tolatókormány is
Kerekek: 25X12,5 - 10 8 vásznas
Sebesség: 0-25 km/h
Daru: 3,5 méter kinyúlású, 350 kg emelőerő 3 méteren, teljesen körbe forgó rotátor választható 3,8 méteres daru vagy gémtoldatos daru
Hosszúság: 4,97/5,37/5,77
Szélesség: 1,55
Nézze meg fotógalériánkat az innoLignum Sopron rendezvényről >>>
innoLignum Sopron 2013 videós tudósítás:
(Gribek Dániel - Erdő-Mező Online - www.erdo-mezo.hu)