Erdőgazdálkodási tanulmányúton Zalában

Viharos, szeles napok után, ragyogó nyáriasra fordult időben indult május 23-án az Országos Erdészeti Egyesület Győri Erdőgazdasági Helyi Csoportja a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt erdészeinek éves tanulmányútjára. Most az ország délnyugati csücskében lévő erdőkkel ismerkedtünk a vendéglátó Zalaerdő Zrt segítségével. Péntek délelőtt érkezett 40 tagú küldöttségünk Eszteregnyére az erdőgazdaság alig egy éve megnyílt erdei iskolájához.
Varga Attila osztályvezető, a Zalai Helyi Csoport titkára (két napon át fáradhatatlan vezetőnk) fogadott bennünket, majd Kovács Ferenc termelési igazgató és Nemes Zoltán, a Nagykanizsai Erdészet vezetője üdvözölte a társaságunkat, és tartottak ismertetést az erdőgazdaság, az erdészet tevékenységéről, fejlesztéseiről. keag_tanulmanyut3 Ebéd után a Budafai Arborétumhoz autóztunk, ahol Illés György, a Letenyei Erdészet vezetője és Gyergyák Lajos művelési ágazatvezető beszélt nekünk az arborétum történetéről, a korábbi évek szúkárosítások okozta károk felszámolásáról, átalakításokról, az utóbbi idők fejlesztéseiről. Bejárva a kertet, gyönyörködtünk a pompás növényzetben, megmásztuk a frissen felavatott kilátót, megpihentünk, felfrissítettünk magunkat a kánikulában az arborétumi tó partján. keag_tanulmanyut4 Tormafölde községhatárban egy 80 éves bükkös erdő hűvösében ismerkedhettünk meg az átalakító üzemmódra való áttérés itteni problémáival, tapasztalataival, majd az országszerte híres vétyemi ősbükkös természetvédelmi területre vezettek vendéglátóink, ahol már hosszú évtizedek óta csak a természeti folyamatok uralkodnak. Megcsodáltuk a 40 méter fölé magasló életerős faóriásokat és életük vége felé járó, vagy már földre is dőlt, elhalt fakolosszusokat. A vacsorát és éjszakai szállást Novába, a Csicsergő Szabadidőközpontba, igen kellemes pihentető környezetbe szervezték házigazdáink.

keag_tanulmanyut2

Szombat reggel Szécsiszigeten a helység műemléktemplomát és a Kerka menti vízimolnárság emlékeit gyűjtő egykori vízimalomból kialakított múzeumot tekintettük meg élvezetes idegenvezetés keretében. Következő utunk Csömödérre az erdei vasúthoz vezetett, ahonnan egy jó órás zötykölődés keretében élveztük a zalai táj szépségét, majd érkeztünk Lentibe. Itt Kaliba Mihály a Bánokszentgyörgyi Erdészet vasútüzemének vezetője szakszerű kalauzolásával néztük végig az erdészet vasúttörténeti múzeumát.

keag_tanulmanyut1

Az állomással szemközti hangulatos vendéglőben borkóstolóval összekötött ízletes ebéd elfogyasztása után búcsúztunk el házigazdáinktól és köszöntük meg vendéglátóinknak a szívélyes fogadtatást, vendéglátást, a maradandó élményeket. Viszont várjuk őket a Kisalföldön, és igyekezni fogunk, hogy az ő látogatásuk is hasonlóan jól sikerüljön. Győr, 2014. május Greguss László Géza, Hcs titkár (keag.hu) erdomezolike