2025. október 27. hétfő,
Szabina napja
Szabina napja
A Continental szerint az új részleg a laboratóriumi körülmények között lefolytatott vizsgálatok előnyeit ötvözi a szabadtéri pályákon lebonyolítható tesztekkel. Ennek köszönhetően közel hetven százalékkal javul az egyes vizsgálatok megismételhetősége, így a jövőben még pontosabb értékek állnak majd rendelkezésre a gumiabroncsok további fejlesztéseihez.
Az új részleg felépítése előtt a gumiabroncsok tesztelőinek több olyan tényezővel kellett számolniuk, amelyek bizonyos mértékben befolyásolhatták a végeredményeket. Ilyenek például a sofőrök reakcióideje, valamint a levegő és az útfelszín hőmérséklete.
A mérések során a hagyományos, száraz úton történő fékezési manőverek kivitelezése 100 km/h sebességről, a vizes úton történő megállás szabványos tesztelése pedig 80 km/h sebességről történik. A tesztpályán a fékezési manővereket különféle, a kerekekre és a járműre szerelt szenzorok érzékelik. Az egyes tesztek lefuttatása – ideértve az indulást, a gyorsulást és a fékezést is – összesen négy percet vesz igénybe. Az új csarnokban minden órában 15 teszt végezhető el, az automatizált tesztüzem éves kapacitása pedig akár a 100 ezres nagyságrendet is elérheti.
(origo.hu)