A Volvo hidrogénüzemű elektromos teherautókat tesztel közutakon

A csak vízgőzt kibocsátó hidrogénüzemű üzemanyagcellás teherautók a Volvo Trucks nulla kibocsátású termékportfóliójának fontos részét képezik. A járművek most egy fontos mérföldkövet tettek meg a közutakon való tesztvezetéssel.

A Volvo hidrogénüzemű elektromos teherautókat tesztel közutakon

Tavaly a Volvo Trucks először mutatta be üzemanyagcellás elektromos teherautóit – emlékezik vissza a Forest Machine Magazine. Ezek a zéró kipufogógáz-kibocsátású teherautók hidrogént használnak saját elektromos áram előállítására a fedélzeten, nagy távolságokat is megtehetnek, így hosszabb szállítási feladatokra is alkalmasak.

A teherautókat most először tesztelték közutakon, de nem akármilyen terepen. Hogy nagyobb kihívás legyen, a teszteket az Északi-sarkkör felett, Svédország északi részén végezték – rendkívül hideg éghajlaton. Nem egyedi a helyszínválasztás: korábban a Scania is a kanyargós, havas svéd utakat választotta teszthelyszínnek elektromos rönkszállítójához.

A teherautók a hét minden napján és a létező összes időjárási körülmény között közlekednek. Az észak-svédországi közutakon uralkodó zord körülmények – jéggel, széllel és sok hóval – ideális tesztkörnyezetet biztosítanak

– mondja Helena Alsiö, a Volvo Trucks erőátviteli termékmenedzsmentért felelős alelnöke.

Örömmel jelenthetem ki, hogy a tesztek jól haladnak, megerősítve azokat az előzetes kísérleteket, amelyeket korábban elvégeztünk, mind digitálisan, mind a Göteborghoz közeli tesztpályánkon.

A hidrogénüzemű üzemanyagcellás elektromos teherautók alkalmasak lesznek hosszabb távolságok megtételére. Azonban ha csak akkumulátorokat használnak, akkor a töltési infrastruktúra nélküli vidéki területeken gond adódhat.

Mikor kerülhet kereskedelmi forgalomba?

A Volvo jelenleg az iparág legszélesebb termékpalettáját kínálja akkumulátoros elektromos teherautókból, hat sorozatgyártású modellel, amelyek a városokon belüli és városok közötti szállítások nagyon széles választékát szolgálják. Az üzemanyagcellás elektromos teherautók az évtized második felében lesznek elérhetők. A fuvarozókkal végzett tesztek néhány évvel a kereskedelmi bevezetés előtt elkezdődnek.

A fejlesztés felgyorsítása érdekében a Volvo Group a Daimlerrel egyesítette erőit a nehézgépjárművekhez szabott üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése és gyártása érdekében.

 

Már ma is csökkenthető a CO2-kibocsátás

Azon fuvarozók számára, akik már eleve nulla kipufogógáz-kibocsátású szállítást szeretnének kínálni, a Volvo Trucks jelenleg hat különböző akkumulátoros elektromos modellt, valamint megújuló üzemanyaggal, például biogázzal működő teherautókat kínál.

A Volvo hidrogénüzemű tüzelőanyagcellás teherautói két, 300 kW teljesítményű üzemanyagcellát fognak használni.

Most kell cselekednünk a globális felmelegedés megállítása érdekében. Függetlenül attól, hogy milyen szállítási megbízások vannak, vagy hogy a világ melyik pontján tevékenykednek ügyfeleink, a várakozás nem lehetséges. Néhány éven belül ügyfeleink teljesen kiküszöbölhetik teherautóik CO2-kibocsátását

– mondja Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.