104 tonnás rönkszállító kamionokat tesztelnek élesben a finnek

Finnországban komoly ágazat a fakitermelés, ennek pedig következménye, hogy a kiszolgáló iparágak is az igényekhez igazodnak. A fát teherautókkal szállítják, így a helyi szerelvények sem a megszokott látványt nyújtják. Szerencsére a hivatalok is rugalmasak, és igyekeznek olyan rendelkezéseket hozni, amelyek segítik a munka hatékonyságát. Egy ilyen például az is, hogy a nem aszfaltozott utakon – amiből elég sok van az országban – engedélyezett a 84 tonna megengedett össztömegű szerelvények használata.
104 tonnás rönkszállító kamionokat tesztelnek élesben a finnek
MOst azonban a még nagyobb, 104 tonnás kamion tesztjére is adtak ki külön engedélyt. A finnül csak Pikkujätti-nak, azaz kis óriásnak becézett jármű létrejöttében a Scania segédkezett. A teherautó alapja egy R730-as, V8-as, alvázas teherautó, mely a legrövidebb fülkét kapta, hogy minél több fa felférjen a kabin mögé. A 12 méteres járműre így akár két sorban is felférnek az egyenként 4-4,5 méteres farönkök. A pótkocsira a rönk hosszától függően további két vagy három sor rakodható. Az öttengelyes teherautón négy tengely laprugós, az emelhető egy pedig csavarrugót kapott. Az első kettő és az utolsó tengelyek kormányozhatóak, így a Scania a hosszához képest jól irányítható marad és az útburkolatban sem okoz nagy kárt a súlya végett. DCIM101MEDIA scania_orias_ronkszallito_kamion_2 (kamionhirek.hu) erdomezolike