STAS - Hamisítatlan belga mozgópadlós pótkocsi a magyar erdőgazdálkodóknak

A STAS az európai prémium pótkocsigyártás élmezőnyébe tartozik, amely az apríték szállításához kiváló termékeket tud ajánlani. A belga cég magyarországi leányvállalata, a STAS Kft. 2014-ben jött létre, ezzel új lehetőségeket, és kedvezőbb feltételeket biztosítva a magyar ügyfelek – köztük az erdőgazdálkodók, fakitermelők számára. Az árak még versenyképesebbek, míg a minőség és a megbízhatóság a régi maradt. A belgiumi gyárról, a termékekről és azok hazai megítéléséről Stetner László, a STAS Kft. értékesítési vezetőjével beszélgettünk.
STAS - Hamisítatlan belga mozgópadlós pótkocsi a magyar erdőgazdálkodóknak
Kezdjük az elején. Mit lehet tudni a STAS-ról, mint gépgyártóról? Anyacégünk, a STAS NV a mai napig családi tulajdonban lévő belga cég, amelynek székhelye Brüsszeltől nem messze, Waregemben található. A STAS cégcsoportjába tartozik a billencseket gyártó STAS NV, a mozgópadlós pótkocsikért felelős Alutrailer SA, valamint a használt pótkocsik kereskedelmével foglalkoz ATRAC is. A gyártás jelenleg két telephelyen zajlik: a központban a billencsek, valamint az egyre népszerűbb mozgópadlós pótkocsik alvázai készülnek. Ezek Waregemből az Alutrailer gyárába, a szintén belga Doornykba kerülnek, ahol a mozgópadlós pótkocsik már készen gurulnak le az automatizált gyártósorról. Ezek az alvázak milyen anyagból készülnek? Acél és alumínium alvázas mozgópadlós pótkocsikat is lehet tőlünk rendelni, mindkét változatban gyártjuk termékeinket. A Waregemben készülő billencsek azonban kizárólag alumínium vázzal kaphatók. Itt fontos megjegyezni, hogy tavaly egy komoly változás is történt a cég életében, a STAS ugyanis megvásárolta a német Lück Fahrzeugbau céget, amely kiváló acél-alvázas pótkocsijairól ismert. Az akvizíciónak köszönhetően az eddigieknél sokoldalúbban folytatódhat a gyártás Belgiumban és Németországban, hiszen a folyamatban lévő összehangolási projektek eredményeképpen a STAS alumínium felépítményei igény esetén a Lück acél alvázaival kombinálódhatnak, illetve a Lück minőségi Hardox felépítményét tehetjük a STAS alumínium alvázaira. stas_biostar_a A széles termékpalettából melyek azon, amelyeket az erdészeti ágazat számára ajánlanak? Ebben az üzletágban a mozgópadlós pótkocsijainkat keresik a partnereink. Ez nem véletlen, hiszen az apríték-előállítás egyre nagyobb méreteket ölt, ehhez pedig minden igényt kielégítenek a termékeink. Nagy előnyünk, hogy a STAS mozgópadlós pótkocsiknak hatalmas a strapabírásuk, jól viselik a zord erdei környezetet, értem ezalatt az acél és az alumínium vázzal készült kiviteleket egyaránt. Ráadásul a piacon a legszélesebb alvázzal vagyunk jelen, strapabírás és az eszköz termelékenysége szempontjából ezt kiemelten fontos. Az erdei környezetbe ajánlott pótkocsijaink esetében egyébként az SAF erősített, CD jelű hídját kínáljuk szériában: jól tudjuk mit jelent egy erdei út egy kiépített, műutas felhasználáshoz képest. Hogyan kerül Magyarországra egy belga gyártmányú pótkocsi? Az első STAS pótkocsik 2006-ban érkeztek egy magánképviseleten keresztül Magyarországra, és bizonyos szegmensekben azonnali népszerűségre tettek szert. A hazai partnerek és a hazai, valamint a környező országok piaci lehetőségeinek alakulása miatt azonban 2014-ben a belga STAS egyedülálló döntést hozott: történetében először kereskedelmi partner helyett önálló leányvállalatot alapított, és így került a gyártó most már hivatalos, saját tulajdonú képviselettel és erős gyári háttérrel a magyar piacra. Ez a különleges döntés persze annak is köszönhető, hogy a tulajdonos fia, aki nemrég vette át a cégcsoport irányítását, korábban egy ideig Magyarországon élt. Ráadásul hazánknak olyan erdei és agrikulturális adottságai vannak, amelyek miatt a gyártó az érzelmi kötődések mellett úgy gondolta, hogy Magyarországra érdemes a korábbinál sokkal nagyobb figyelmet fekteti, és érdemes a magyar vevőket gyári képviselettel segíteni, és ellátni. Szoros együttműködésünk és a STAS családhoz való közvetlen kapcsolódás követeztében a magyar cég már tökéletesen tükrözi azt a szemléletmódot és törekvést, mely az anyacég sajátja. Pontosan milyen szervezeti felépítéssel működik a STAS Kft.? Cégünk jelenleg 4 fős, a pénzügyi vezetés és az értékesítési adminisztráció mellett 2 értékesítővel állunk az ügyfelek rendelkezésére. Magam végzem és koordinálom a magyarországi új pótkocsi értékesítéseket, de a szlovén és horvát piac is innen van igazgatva, míg értékesítő kollégám a használt pótkocsik kereskedelmét és a bérpótkocsi üzletágat kezeli. Az a célunk, hogy hazánknak komoly szerepe legyen a régióban, szeretnénk Magyarországról irányítani a térségben történő értékesítést. Megpróbálunk tőlünk délre és keletre is olyan képviseletet nyújtani a gyár számára, amelyen keresztül új, de akár használt pótkocsikat is lehet vásárolni vagy éppen eladni. Itt első sorban Romániára, Szerbiára, vagy éppen a korábban említett Horvátországra gondolok. stas_biostar_h Visszatérve a pótkocsikra, említette, hogy egyre inkább népszerűbbek. Miben rejlik a STAS sikere? Mi kizárólag mozgópadlós és billencs félpótkocsikra specializálódtunk, ehhez értünk, ezt kell jól csinálnunk. Termékeinkkel a mozgópadlós és a billencs üzletágban abszolút a prémium kategóriát képviseljük, miközben pótkocsijaink a minőség által biztosított magas rendelkezésre állás következtében alacsony fenntartási, valamint üzemeltetési költségeket biztosítanak. A pótkocsik megbízhatóságának köszönhetően kevesebb az állás, kevesebb a kiesett munkaóra. Azt hiszem, aki már átélte, az tudja: szezon alatt a szervizben álló eszköznél drágább dolog nincs. Ha prémium kategória, akkor általában magas árról beszélünk... Nem feltétlenül. Az ár a mi esetünkben kimondottan versenyképes, hiszen a gyártói képviseletnek mindig nagyobb mozgástere van egy magyarországi értékesítő céggel szemben. Arra bátorítok mindenkit, hogy találkozzon velünk, győződjön meg a minőségünkről, és hasonlítsa össze az árainkat. Mindemellett van még egy óriási előnye annak, hogy Magyarország esetében leányvállalatról beszélünk. Ez pedig nem más, mint az, hogy a végfelhasználókkal a gyárnak direkt kapcsolata van. Az ügyfelek tapasztalatait, javaslatait ugyanis továbbítjuk a fejlesztőknek, amelyből mi nagyon sokat tudunk tanulni, a felhasználóink pedig egyre jobb és jobb megoldásokkal találkozhatnak. Itt hangsúlyoznám, hogy a STAS egy rugalmas, fiatalos lendületű cég, minőségi termékekkel, és azt gondolom, hogy a magyar felhasználók minden szempontból ennek az előnyével fognak találkozni. Büszkék vagyunk arra, hogy értéket teremtünk és hiszünk az egyensúlyban, hiszünk a természetes növekedésben, Magyarországon is. Akiknek gyártunk, rájuk odafigyelünk, és partnerként kezeljük őket. Magyarországi vevőinkkel szinte napi kapcsolatot tartunk fenn, tisztában vagyunk azzal, hogy a pótkocsijaink kinél, hol, merre dolgoznak, mit szállítanak és milyen kihívásokkal szembesülnek, hogyan teljesítenek. Ahogy korábban említette, nem csak új, hanem használt gépek értékesítését is célul tűzték ki. Valóban, de még ennél is többről van szó. Három pilléren állunk: az egyik az új eszköz értékesítése, a másik a használt pótkocsik beszámításából beérkezett gépek eladása, a harmadik lábunk pedig a bérleti konstrukció. Itt kiemelném, hogy a célunk az, hogy az ügyfeleink a használt pótkocsik megvásárlásakor jó állapotú, megbízható eszközöket kapjanak. Az a stratégiánk, hogy jó pótkocsikat áruljunk használt fronton is. Szeretnénk elérni, hogy ezekben az esetekben is vitán felül álljon az állapot és a megbízhatóság. stas_biostar_d Sokszor említette, hogy a STAS pótkocsik jó minőségűek, megbízhatóak. Nincsen azonban olyan termék a világon, ami ne hibásodna meg az idők során. Ebben az esetben milyen szervizszolgáltatást tudnak nyújtani a partnereknek? Több szervizpontunk is van Magyarországon. Az egyik a biatorbágyi telephelyünkön található, de várjuk az ügyfeleket az M0-ás feletti Village Szervizben, Nyíradonyban pedig a Keczán és Társa Kft. márkafüggetlen szervizben. Ha beszélgetésünk végén össze kellene foglalnia gondolatait, akkor mit mondana az olvasóknak? Miért éppen a STAS pótkocsikat, és miért a STAS Kft.-t válasszák? Ha röviden akarok válaszolni, akkor azt mondom, hogy a rugalmasságunk, vevőközpontúságunk, valamint a termékeink minősége miatt. Általunk az ügyfélnek közvetlen kapcsolata van a gyárral, igény esetén akár a gyártósorra is bevisszük, hiszen nincs takargatnivalónk: büszkék vagyunk a gyárainkra és azokra az emberekre, akik ott dolgoznak. Azt is el kell mondanom, hogy a magas hozzáadott érték miatt, magas a használt érték is, a STAS pótkocsik rendkívül értéktartóak. Elég csak a népszerű német weboldalt felkeresni és meggyőződni róla. Sokszor szembesülnek a leendő vásárlók azzal, hogy nagyon kevés eladó STAS billencs vagy mozgópadlós pótkocsi található a piacon: az ügyfelek szeretik, ha nem muszáj, akkor nem igazán akarják eladni őket. A vállalkozások mérete között van különbség az Önök szempontjából? Nem tudunk és nem is akarunk különbséget tenni kicsi és nagy cég között. Abban hiszünk, hogy egy kis cégnek is megvannak a saját elvárásai, sőt, sokszor egyébként azok még szigorúbbak is, hiszen ők 10-15 évre vásárolnak. Ráadásul, mivel mi is viszonylag kis cég vagyunk, ezért a hozzánk hasonló méretű partnereknek is értjük az elvárásait, amiknek úgy gondolom, hogy meg is tudunk felelni. Az emberi kapcsolattartást kiemelten fontosnak tartjuk, meg kell egymást hallgatnunk. Hisszük, hogy a saját termékeinkkel elősegítjük azt, hogy a partnereink vállalkozása termelékenyebb legyen. A mi eszközeink ezt a célt tudják szolgálni. (Rákóczi Ágnes – Gribek Dániel - Erdő-Mező Online - www.erdo-mezo.hu) erdomezolike