Bemutatkozik a megújult Ford Ranger

ford_ranger_1A Ford összes piacán meghatározó pozíciókkal rendelkezik a pick-up szegmensben. Amerikában a nagyobb, a világ többi részén a kisebb változatokat kedvelik, így ennek megfelelően a nálunk forgalmazott Ranger az utóbbi kategóriába tartozik. A Mazdával közösen gyártott modell nemrég teljes megújuláson esett át annak érdekében, hogy a legkülönbözőbb szállítási igényeknek is megfeleljen.

A csak a nevében régi, de minden alkatrészében új Ranger megoldásai hivatottak szolgálni a modell hagyományos erejét és tartósságát, a megnövelt teherbíró-képességet, a jobb teljesítményt, a kisebb fogyasztást, a fokozott kényelmet és biztonságot. A vadonatúj Ranger az első haszonjármű, amely az Egy Ford (One Ford) stratégia égisze alatt, egy olyan globális program részeként született, amely a világ különböző részein dolgozó Ford-szakemberek tudását összegyűjtötte. Az Ausztráliában kifejlesztett modellt Thaiföldön, Dél-Afrikában és Argentínában gyártják, és a világ több mint 180 piacán értékesítik.

ford_ranger_1

A kipróbált változatban a nagyobbik, 3,2 literes dízelmotor szolgáltatta a 200 lóerőnyi és 470 newtonméternyi teljesítményt. A korábbi értékesítési adatok és a szakértői várakozások szerint itthon ez az erőforrás csak kiegészíti a kisebb, 2,2 literes, 150 lóerős egységet. Utóbbi teljesítménye is elegendő ugyanis a Ranger rendeltetésszerű használatához. Hiába a nagyobb erőforrás, a 6-fokozatú automatikus váltó rengeteget felemészt a teljesítményéből. Szubjektív érzések alapján nem tűnt dinamikusabbnak, mint az előző generáció 2,5 literes dízele, manuális váltóval.

Geneva RangerWildTrak (UK)

A Ranger alkalmas egy szabadidős kirándulásra is, de a valódi élettere az áruszállítás, akár épített úttól távol eső területekre is. Ebben jó partner a nagy rugóutakkal rendelkező, elöl független, hátul merevtengelyes futómű, no és az összkerék-hajtás. Az új Rangerben ennek aktiválása már nem egy második váltókarral mechanikusan, hanem egy kapcsoló segítségével elektronikusan történik.

A teljesen újjátervezett utastérben elöl tágas a hely, hátul viszont a függőlegeshez egészen közeli háttámlák miatt nem öröm a hosszú utak megtétele. A műszerfal a Ford legújabb kori formatervezési trendjébe illik, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Ugyan a tesztautó a legjobban felszerelt Wildtrack kivitel volt – és az üléseket bőr borította -, a műszerfal és a leginkább koszolódó részek könnyen tisztítható – ám tartósnak mondott – műanyagból készültek. Az egyik legkellemesebb kiegészítőnek az első szélvédő elektromos fűtése számított a teszt alatt, mely a legtöbb Fordhoz megrendelhető roppant hasznos dolog. A Rangerhez rendelkezésre állnak a személyautókban megszokott extrák, mint a navigációs rendszer, a Bluetooth kapcsolat és beszédvezérlés, illetve a tolatókamera, amelynek kijelzője a belső visszapillantó tükörben kapott helyet, és az utánfutó rákapcsolásában is nagy segítséget nyújt. A Ranger nehéz vontatmánnyal is megbirkózik, a vontatható tömeg akár a kategóriában legjobb, 3 350 kg-os értéket is elérheti, míg a 2,2 literes dízelmotorral szerelt modellek esetében a terhelhetőség akár 1 333 kg is lehet.

Geneva RangerWildTrak (UK)

Mivel az aszfalt utakon és az úttalan vidékeken egészen más futómű az ideális, a Rangeré egy kompromisszum eredménye. Nem szabad tőle személyautós futáskultúrát és irányíthatóságot elvárni országúton és autópályán, cserében terepen is használható marad az autó. Ez a vezetésekor is érződik, a nagy, súlyos kerekeket nehezen tartják kordában a lengéscsillapítók, aminek hatását a kormány egészen a vezető kezéig továbbít. A rugózása sem olyan, mint egy személyautóé, ez főleg azok számára lehet szokatlan, akik eddig nem használtak pick-up-ot.

A Rangert fejlesztő csapat számára a gazdaságosság fokozása volt a legfontosabb, ezért az új teherautóban számos megoldás szolgája a pazarlás és a hatástalanság kiszűrését. Karosszériája – már amennyire egy ilyen jármű esetében lehet – áramvonalas kialakítású, speciális kiképzésű a sárvédő felső éle, függőlegesebben áll a hátsó lámpa, optimalizálták az A oszlop formáját, és kis légterelőt helyeztek a platóajtó tetejére. Az első légterelő formája nagy szerepet játszik az autó alatt áramló levegő szabályozásában, így ennek optimalizálásával jelentősen mérsékelték a légellenállást.

Annak érdekében, hogy a Ranger minden korábbinál takarékosabb legyen, a mérnökök a tapadás, a futás és az irányíthatóság megőrzése mellett ragaszkodtak a legkedvezőbb gördülési ellenállású abroncsokhoz. A váltóáttételeket és a végáttételt úgy alakították ki, hogy optimális teljesítmény, vontatóképesség és terhelhetőség mellett biztosítsák a maximális gazdaságosságot.

A Ford Ranger megújult formájában is megmaradt annak, ami, egy strapabíró munkagép, azonban a kezelése, használata kifejezetten kényelmes, mondhatni személyautós.

(portfolio.hu)

erdomezolike

Hozzászólások

hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?