Közös műhelymunkán vesznek részt a Visegrádi Négyek erdőpedagógusai

Erdőpedagógiai tapasztalatcserét támogató program indult a Visegrádi Négyek erdőpedagógusainak közreműködésével.
Közös műhelymunkán vesznek részt a Visegrádi Négyek erdőpedagógusai
Az erdőpedagógusok tapasztalatcseréjét támogató pilot program célja, hogy az erdőpedagógusok oktatási módszereikkel és stratégiákkal kapcsolatos tapasztalatikat osszák meg egymással. A műhelymunkák során szerzett ismeretekből egy, a Visegrádi Négyek anyanyelvén megjelenő kézikönyv, a „Visegrad Guide” készül el. A kézikönyv on-line változata bárki számára elérhető lesz, le lehet tölteni és mobil eszközökön is használható lesz. Az erdőpedagógia minősége és célja minden visegrádi országban más, és sokszor nincsenek összhangban a visegrádi régió általános célkitűzéseivel. Ezért készül el a Visegrádi kézikönyv, melynek fő célja, hogy elősegítse a minőségi erdőpedagógiát, valamint az egységes erdőpedagógia kialakulását az oktatási célok fejlesztésével, mely a visegrádi régió egyik fontos eleme. A cél, hogy a gyerekek és fiatalok oktatása olyan személyek közreműködésével történjen, akiknek szakmai kötődése van a természethez és a természet által létrehozott törvényszerűségeket olyan módon mutatják be, hogy a természettel szemben tisztelet alakul ki, valamint olyan tevékenységek kerülnek előtérbe, melyek alapja az ember és természet közötti kiegyensúlyozott kapcsolat. [caption id="attachment_16585" align="aligncenter" width="537"]Együttműködő partnerek: Együttműködő partnerek: Lesy ČR, Lasy Panstwowe, Lesy Sr, Ipoly Erdő Zrt.[/caption]   A projekt specialitása az erdők sokszínűségének, funkcióinak és az egyes országokra jellemző problémák bemutatása. A fentiekben meghatározott célok elérése érdekében a Visegrádi országok részvevőinek közreműködésével tapasztalatcserét valósítanak meg, és a műhelymunkák során olyan kézikönyv készült, mely közvetlenül a terepen dolgozó pedagógusok munkáját is segíti, és lehetővé teszi, hogy a „jó gyakorlatok” a helyi környezetbe (gazdasági, ökológiai, szociális) is integrálhatók legyenek. Az oktatási műhelymunkák lehetőséget teremtenek arra, hogy a részt vevő országok megismerjék egymás tevékenységét és innovatív módon láthassák az oktatási tevékenységet. Az együttműködést három műhelymunka segíti. A három napos műhelymunkán az egyes országok projektmenedzserei és erdőpedagógusai vesznek részt. (ipolyerdo.hu) erdomezolike