Gumihevederes Ponsse forwarder - Új koncepció mutatkozik be Németországban

A finnországi Ponsse és az olaszországi Prinoth gyár közös munkájának köszönhetően Németországban is gyakorlati körülmények között mutatkozik be az OnTrack forwarder, amely a skandináv országokban már számos teszten bizonyított. A kifejlesztett gumihevederes járószerkezet kíméli a talajt, hiszen jelentősen csökkenti a talajnyomást, miközben a tapadás is jóval nagyobb, így kisebb lesz az üzemanyag-fogyasztás, és a károsanyag-kibocsátás.
Gumihevederes Ponsse forwarder - Új koncepció mutatkozik be Németországban
A különleges erdészeti gép négy helyszínen várja majd a német erdőgazdálkodókat és fakitermelő vállalkozókat a KWF (Kuratorium für Waldarbeit und Forsttechnik) jóvoltából. Az OnTrack rendszer egy 14 tonnás Ponsse Buffalo forwarderen alapul, amelyhez a kerekeket felváltva a Prinoth alvázrendszerét társították. A közös munka eredményeként a megszokott sebesség mellett sikerült kifejleszteni a talajkímélő megoldást, amely esetében fontos megjegyezni, hogy nem csökkenti a kihordó éves teljesítményét. OnTrack_Forwarder_2018_003 A technológia egyik legfontosabb része az OnTrack monitor, amely érzékelők segítségével méri és nyomon követi a hevedernyom mélységét, és összehasonlítja azt az eredeti állapottal, mindezt pedig dokumentálja is. A túl mély nyom esetében a rendszer figyelmezteti a gépkezelőt, így a pilóta azonnal tud reagálni, ezzel is kíméletesebb lehet a munkavégzés. A Ponsse és a Prinoth közös fejlesztését Finnországban, Svédországban, Norvégiában és Lettországban már tesztelték, Közép-Európában elsőként Németország területén mutatkozik majd be. Május 18-án Poggendorf, június 1-jén Bad Liebenwerda, június 15-én Melsungen, június 29-én pedig Rheinland-Pfalz erdeiben lehet kipróbálni a fejlesztést. Ezeken a területeken a kiválasztott vállalkozók ráadásul nagyjából két-két hétig tesztelni is fogják a forwardert, aminek eredményeiről a KWF az Interforst kiállításon számol be. OnTrack_Forwarder_2018_001 Az OnTrack projekt az Európai Unió finanszírozásával 2016 októberében indult a fentebb említett skandináv országok közreműködésével. Az erdészeti gép a németországi roadshow után visszatér Skandináviába, ahol a projekt 2018 szeptemberében befejeződik. (KWF nyomán Erdő-Mező Online)