Tímár Mix - Etetőanyagok és csalik a horgászok igényei szerint

A 2017-es FeHoVa szervezői az idei évben újra növelték a horgászoknak szóló kiállítási területet, így a pecások ezúttal már a vadászok mellett, a G pavilonban tölthették el hétvégéjüket február 8. és 12. között. A kiállítók közül most sem hiányozhatott az etetőanyagairól jól ismert Tímár Mix Kft., ahol a hagyományos készítmények mellett több új terméket is bemutattak az érdeklődőknek.
„Édesapám 1990-ben kezdte el a halcsalik gyártását, akkor még csak hat különböző változatban. A családunkról tudni kell, hogy már a nagypapám is kisszerszámos halász volt Győr mellett, Gyönyűn. A víz és a hal szeretete pedig édesapámat, majd bátyámat és engem is magával ragadott” – mondta el Tímár Szabolcs a FeHoVa G pavilonjában. 27 évvel az indulás után a Timár Mix Kft. már több mint 200 féle etetőanyag-keveréket készített a horgászok nagy megelégedésére. [caption id="attachment_43949" align="aligncenter" width="600"]timar_mix_1 Tímár Szabolccsal beszélgetünk[/caption] „Egyre többen felismerik azt, hogy magyar gyártóként olyan terméket adunk a horgászok kezébe, ami magas minőséget képvisel a piacon. Minden egyes keverék elkészítésekor azon mesterkedünk, hogy minél jobb etetőanyagot tudjunk nyújtani a vásárlóinknak, ráadásul mindezt olyan áron, hogy pénztárcabarát is legyen” – tette hozzá. A halat ki, a horgászt meg kell fogni A Timár Mix etetőanyagok a rendszerváltást követően hamar elterjedtek, hiszen az édesapa, Tímár Gábor, rengeteg tapasztalattal és rutinnal rendelkezett, sokan ismerték a horgászati stílusát, és sokakat ő tanított meg a halfogásra. Miközben pedig a horgászok megismerték a Tímár Mix termékeket, aközben a gyártó is egyre többet foglalkozott az ő igényeikkel. Tímár Szabolcs ugyanis vallja, hogy etetőanyagot nem a halak, sokkal inkább a pecások igényei szerint kell gyártani. „Nekünk először a horgászokat kell megfognunk, hogy a jövőben is a mi termékünket használják.” timar_mix_7 A hagyományos a legnépszerűbb A Tímár Mix legnépszerűbb termékei a folyamatos fejlesztések mellett is a hagyományos ízű etetőanyagok; a vanília, a méz, az eper és a ponty-kárász típus. „Ha csak az etetőanyagot nézzük, akármennyi is az újdonság, megvan az a néhány íz, amit 20 éve töretlen sikerrel használnak a horgászok. Nagyon sok etetőanyagunk van, és napjainkban már csalit is fejlesztünk, de a hagyományos ízek ma is kiválóan működnek” – tudta meg az Erdő-Mező a Tímár Mix standján. A gyártó speciális termékeit főleg versenyzők használják. Közöttük mindenkinek van egy kis titka vagy trükkje, valami, amit belekevernek, hozzáadnak az etetőanyagokhoz, bízva abban, hogy az eredményességüket ezáltal növelni tudják. A Tímár Mix elit termékei azonban olyan minőségben kerülnek a zacskóba, hogy kibontás után vízzel bekeverve akár egy versenyző is azonnal, eredményesen felhasználhatja. timar_mix_8 Világbajnok etetőanyag Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 2016-ban a magyar horgász csapat világbajnok lett, közülük pedig 2-3 tag is Tímár Mix etetőanyagot használ. „Ez egy különösen nagy öröm számunkra. Apukám és testvéremmel mi is versenyzünk, van saját csapatunk. Megfigyelhető, hogy ha kimegyünk külföldre, és jönnek a nemzetközi eredmények, akkor az adott ország piacán a külföldi partnereknél látványosan növekedni kezd az eladás. Először természeten az általunk is használt speciális etetőanyagnál, de ez magával húzza a hagyományos változatokat is” – mondta el Tímár Szabolcs, aki hozzátette, hogy családi vállalkozásuknak évről-évre egyre több partnere van külföldön, főleg Európában, hiszen a magyar termék felveszi a versenyt a nyugat-európai nagy márkákkal is. Ráadásul egyre több európai országból kapnak felkérést arra is, hogy saját márkás terméket gyártsanak a megrendelő számára [caption id="attachment_43951" align="aligncenter" width="600"]Tímár Szabolcs és Tímár Dániel Tímár Szabolcs és Tímár Dániel[/caption] A Tímár Mix etetőanyagokkal elért sikerek listája természetesen még nagyon hosszú, többek között a 60. életévét már betöltött cégalapító, Tímár Gábor, a csehországi veterán válogatottban lett ezüstérmes – éppen csak lecsúszva az első helyről. De ugyancsak a minőséget és az eredményességet bizonyított Csörgei Balázs egyéni magyar bajnoki címe is. „Nagyon sok eredményt hozott nekünk az elmúlt 27 év, amelyekre kivétel nélkül nagyon büszkék vagyunk. Mostanra megszokhattuk, hogy minden évben beszámolhatunk olyan sikerekről, amikhez a termékeinknek is közük van”. Miért ajánlják a Tímár Mix etetőanyagokat? „Ajánlgatni nem szoktuk az etetőanyagainkat” – szögezte le a beszélgetés ezen pontján Tímár Szabolcs, aki hozzátette; a horgászok szerencsére már jól ismerik a termékeiket, nem árulnak zsákbamacskát. Egy új terméket persze ettől még be kell vezetni a piacra, de ezeknél is a visszaigazolás adja a legjobb reklámot: hogy fognak-e vele halat, vagy sem. timar_mix_4 A Tímár Mix minden etetőanyagának saját receptje van. Összegyűjtik a horgászok igényeit, és ezek alapján alakítják ki az összetételt, hogy a késztermék megfeleljen a legtöbb horgásznak. Mindezek mellett arra is figyelnek, hogy az alapanyagokat, hozzávalókat olyanoktól szerezzék be, akiket szintén a vízpartra csábít a hobbijuk – ezzel is erősítve a pecások közösségét. Egyre népszerűbb a soft pellet A Tímár Mix Kft. az utóbbi időben nemcsak az etetőanyagok gyártását tökéletesítette, a csalikészítés is egyre nagyobb hangsúlyt kapott. „Ha a csalikat nézzük, akkor elmondható, hogy egyre populárisabb a soft pelletek használata. Nemcsak a mi termékeink között, hanem összességében is, hiszen a feeder horgászat egyre népszerűbb. Kevés felszerelés kell hozzá, ha nincsen túl sok szabadidőnk, akkor is ki tudunk menni a vízpartra. Éppen ezért a palettánkon nagyon sok mini bojli, kemény és soft pellet is van. Ezeket pedig nem csak Magyarországra gyártunk” – tudtuk meg Tímár Szabolcstól. timar_mix_5 A Tímár Mix soft pellete egy olyan jól sikerült termék, amely Litvániától egészen Spanyolországig mindenhol megállja a helyét, és a fogási eredmények is azt mutatják, hogy a magyar gyártó kiváló úton halad. Csaliktól a horgászbotokig Bár a Győr-Moson-Sopron megyei vállalkozás fő profilja az etető- és csaligyártás, a 2017-es FeHoVa kiállításon nemcsak ezeket a termékeket lehetett megtalálni a standjukon. A család ugyanis három éve forgalmazza az olasz illetve angol Maver termékeket, amivel teljes palettát tudnak kínálni a horgász partnereknek. A csali mellé így zsinórt, horgot illetve botokat is tudnak adni. „Ez egy jól bevált márka, mi magunk is ezekkel az eszközökkel horgászunk, így nyugodt szívvel tudjuk ajánlani bárkinek” – mondta Tímár Szabolcs. [caption id="attachment_43954" align="aligncenter" width="600"]Mi is a minőséget választottuk - Az Erdő-Mező is a Tímár Mix Kft.-nél vásárolt a FeHoVa kiállításon Mi is a minőséget választottuk - Az Erdő-Mező is a Tímár Mix Kft.-nél vásárolt a FeHoVa kiállításon[/caption] A Tímár Mix a FeHoVa után egy bukaresti horgászkiállításon vesz majd részt, Magyarországon pedig a Tavaszi Horgász Show ideje alatt várják az érdeklődőket a SYMA csarnok területén. A következő alkalom tehát március 10. és 12. között lesz, amikor a vásárlók megtapogathatják, megízlelhetik, megszagolhatják a legújabb termékeket. A Tímár Mix Kft. termékeiről bővebb információt a www.timarmix.hu oldalon olvashat! (Gribek Dániel - Erdő-Mező Online - www.erdo-mezo.hu; Fotók: Gribek Tímea) erdomezolike